Jak jezdí lodě na souši?

Reference

DPMB - Brněnské přístaviště

Obnovený provoz na Brněnské přehradě a technologie ITECO

Po roční přestávce, způsobené čištěním a nízkou hladinou vody, jsme se 8. května dočkali slavnostního zahájení lodního provozu na Brněnské přehradě. Pravidelná doprava zde probíhá již od roku 1946 a propojuje pláže v Brně-Bystrci s hradem Veveří a nově i se samotnou Veverskou Bítýškou. Tuto trasu dlouhou 9,3 km absolvovalo v roce 2007 celkem 230 000 turistů.

Vedle oprav stávajících šesti lodí byl uplynulý "odpočinkový" rok věnován stavbě nové, dosud největší lodi Lipsko a generální rekonstrukci prostoru brněnského přístaviště, z něhož se spouští lodě na vodu. Výrobu nového vrátku, kolejového manipulačního vozíku na lodě a zpevnění betonového základu připravila a zrealizovala firma ITECO z Brna.

Manipulace v prostoru přístaviště

Jak se lodě dopravují z haly do vody a opačně si můžete prohlédnout na fotografiích. Zařízení, které pochází od firmy ITECO, pracuje následovně: Loď ve vodě dosedá na svůj manipulační vozík, který je nasunut na šikmou přesuvnu. Po vytažení lodě z vody, je možné ji ze šikmé přesuvny přemístit buď do dvou parkovacích míst nebo na vodorovnou přesuvnu. Z vodorovné přesuvny je loď zaparkována do dalších odstavných míst nebo do opravárenských hal.

Kdo tahá za lana?

Pohyb přesuven zajišťuje pevný nebo mobilní vrátek. Pevný vrátek musí splňovat technické a bezpečnostní požadavky pro spouštění a vytahování lodí o váze minimálně 75 t (58,2 t plavidlo, 6,5 t manipulační lodní vozík, 6,5 t šikmá přesuvna) po kolejové dráze o sklonu 15 %. Rychlost posuvu je 1,7 m/min.

Pevný vrátek je tvořen kompaktní převodovkou s motorem o příkonu 15 kW. Na oboustranném výstupním hřídeli jsou nasazeny zubové spojky, které pokračují spojovacím hřídelem do lanových bubnů. Pro posun ve vodorovné poloze slouží zemní kotvy s okem, na které se připevní kladky nebo samotný mobilní vrátek.  

T+T

Odjezdy lodí DPM

Tento produkt nemá žádné obrázky v galerii
Tento produkt nemá žádné obrázky v galerii
Odvětví
stavebníctví
Specifikace
6 kusů mostových jeřábů typu ZLK a ELK o nosnostech 10 a 12,5 tuny.
Rok realizace
2013
Celý článek
Žádné soubory
Chci podobné řešení
Kontaktujte nás

Připravíme řešení přímo pro vás. Kontaktujte nás!

Kontaktujte nás ještě dnes a naši odborníci vám připraví řešení šité na míru. Rádi se s vámi setkáme osobně a probereme všechny detaily, abyste získali to nejlepší pro váš provoz.

Ing. Petr Plotěný
Obchodní oddělení
ABUs crane systems

Jeřáby ABUS najdete po celém světě

Jeřáby ABUS jsou známé svou kvalitou a spolehlivostí, a najdete je v průmyslových provozech po celém světě. Naše zařízení splňují náročné požadavky a zajišťují efektivní manipulaci s materiálem v různých odvětvích.